Репутацията на един бизнес винаги е била водеща в неговия успех. В днешно време обаче онлайн имиджът е дори още по-важен от офлайн. Изследванията показват, че 81% от потребителите проучват компанията онлайн, преди да решат дали да станат нейни клиенти.
1. Обновете уеб сайта си
Кога за последно обновихте своя уеб сайт? Ако отговорът е “преди повече от 6 месеца”, време е да промените това! Уеб сайтът е визитната картичка на вашия бизнес онлайн. Ако пък имате електронен магазин – той играе ролята на витрината, която ще привлече клиентите.
За да бъде един уеб сайт успешен, да създава чувство за сигурност и да изгражда доверие у потенциалните клиенти, той трябва да бъде красив, добре подреден и удобен за употреба. Посетителите трябва да могат да открият всичко, което ги интересува по интуитивен начин, без да срещат препятствия по пътя си. Това е основна характеристика на добрия уеб дизайн.
И като стана дума за дизайн – той трябва да бъде не само красив, но и модерен. Това включва определени технически параметри – като например скорост на зареждане и адаптивност, но също така и естетика. Ако сайтът изглежда остарял, това ще създаде впечатление за немарливост. На базата на лошото си първо впечатление, клиентите може дори да решат, че бизнесът ви вече не работи.
От друга страна, ако сайтът изглежда съвременен, той ще създаде усещане за професионализъм и благонадеждност. Не забравяйте редовно да проверявате дали цялата информация във вашия фирмен уеб сайт е актуална. Направете си график и периодично сверявайте цените, телефоните за контакт, адресите и т.н.
2. Създайте си блог
Това е един от най-често срещаните съвети, когато става дума както за изграждане на онлайн репутация, така и за SEO оптимизация. Истина е, че добрият блог се харесва и на клиентите, и на уеб търсачките. Той създава огромна стойност за клиентите ви, като им предоставя информация по теми, които ги вълнуват. И най-важното: съдържателният, добре написан блог има потенциала да ви позиционира в съзнанието на вашите клиенти като експерт в своята област.
Ако вземете решението да добавите блог към своя уеб сайт, имайте предвид, че това е дългосрочен ангажимент. Не е добра практика да обновявате блога спорадично, с огромни периоди от време между статиите, защото това създава лошо впечатление у посетителите на сайта. Читателите ще очакват от вас да имате редовен и предвидим график на публикуване. Това не означава, че трябва да пускате статии всеки ден. Но дори най-натовареният бизнес би могъл да напише нещо ново поне веднъж месечно. Ако статиите са качествени, не след дълго ще имате верни последователи, които с нетърпение ще очакват всеки нов материал.
3. Създайте си Google My Business профил
От всички възможни начини да подобрите своята онлайн репутация, това е може би този, който изисква най-малко усилия и дава най-много резултати. Известно е, че бизнесите с профил в Google My Business имат предимство при класирането. Това ги прави по-видими, “слага ги на картата” – и в пряк и в преносен смисъл. GMB предлага дори опции за публикации на оферти и новости около вашата фирма, но те не са задължителни. Важно е обаче да попълните възможно най-много информация и да я поддържате актуална. Това включва работното време, почивните дни и др.
4. Бъдете активни в социалните мрежи
Социалните мрежи са поредната революция в начина ни на комуникация. Ето защо днес е просто немислимо да имате бизнес, който не е активен в поне една социална мрежа. Много собственици се притесняват от факта, че поддръжката на социални мрежи изисква огромен времеви ресурс. Вярно е, че красивият, професионално изглеждащ профил изисква сериозно количество визуални материали – снимки, колажи, банери и какво ли още не. Но този проблем има лесно решение – обърнете се към професионалисти, които да създадат за вас графични дизайни на изгодна цена.
Все пак е важно да не бъдете прекалено амбициозни и да си направите профили само в мрежите, които действително можете да поддържате редовно. Няма смисъл от 1000 профила, които изглеждат остарели – това вместо да помогне, ще навреди на вашата онлайн репутация.
5. Следете стриктно отзивите онлайн (и им отговорете)
Макар този съвет да е на последно място, той е един от най-важните. Истината е, че колкото и да се стараете, няма как да не получите и отрицателни отзиви. Важното обаче е да реагирате адекватно на тях. Отговорете на недоволните клиенти и покажете, че тяхното мнението наистина има значение. Покажете, че сте отдадени на постоянното усъвършенстване. Така профилът ви ще изглежда много по-истински и жив, а потенциалните клиенти много по-бързо ще ви се доверят.
Може да ви изглеждат простички неща, но в ежедневието те често се забравят. Ако последвате тези 5 съвета, вашата онлайн репутация неминуемо ще се подобри значително. Ще имате по-голяма видимост в интернет, а изграждането на доверие у потенциалните клиенти ще става много по-бързо.