Press "Enter" to skip to content

Swatch Часовници – швейцарско качество и достъпни цени

Чуди ли ли сте се понякога, каква е рецептата за огромния успех и популярност на бранда Swatch? Ако искате да узнаете още и да разгадаем тайната, то трябва първо да започнем от самото име на марката часовници. Наименованието на всеизвестната компанията всъщност е доста логично, но не толкова попяларно и идва от съкращението Swiss Watch. Естествено всеки знае, че това означава „швейцарски часовник”.

А както ще предположите това се е превърнало в абсолютна догма като символ и синоним на качество и здравина, а в последствие и на красота и класа.

Ето малко повече информация и любопитни данни за компанията. Swatch е основана от Николас Хайек и е една от сравнително младите марки в бранша с часовници.
През 70-те години на 20-ти век японските компании, които вече са много утвърдени на пазара Seiko и Casio произвеждат часовници с кварцови механизми. Те са най-разпостранените и предпочитани, заради няколко свои предимства и заради тях са по-продавани от швейцарските. А именно те са по-точни и с по-атрактивен дизайн от тези на механичните швейцарски часовници.
Инженерите и дизайнерите от Swatch решават да отговорят на конкуренцията и представят свой уникален модел, наречен Delirium. Интересното за него е невероятната дебелина, която е само 1 мм. За изработването на този уникален по рода си часовник са използвани малко компоненти и голяма доза иновативност, която и днес буди ръзхищение.

Управлението и екипът на компанията, от които зависят бизнес стратегиите е постъпил хитро и с доста бизнес нюх. Първоначално младата и не толкова популярна компания започва да предлага часовници на конкурентно по-ниска цена. За радост на всички собственици на часовници Swatch тогава, тази стратегия не е била за сметка на тяхното качество, дори напротив. Например през далечната 1983 год. Хайек демонстрира нова концепция часовници с името „Second Watch” – това е нова серия, в която има най-вече ежедневни модели часовници на невероятно ниска и достъпна за всеки цена. Продуктите от серията са здрави и непретенциозни, като са подходящ за носене всеки ден.

След като марката Swatch придобива нужната популярност, специалистите започват да мислят как да разнообразят моделите си, за да ги направят още по-привлекателни за клиентите си. Година по-късно броят на притежателите на ръчни часовници Swatch се увеличава значително. Впечатлени от качеството и надеждността на новите продукти, клиентите с желание ги закупуват. През 1986 година продажбите на компанията надвишават 1 милиард швейцарски франка.

Това отрежда лидерска позиция на вече разрасналата се и превърнала се в Swatch Group компания. Притежаването на модел с марка Swatch е гаранция, че собственикът му е запознат с най-актуалните тенденции в тази сфера. Това е така, защото швейцарският производител много често пуска свои нови продукти. В създаването им взимат участие най-известни дизайнери и производители на часовници от целия свят. Ръчните часовници на компанията са с практични функции и същевременно са достатъчно елегантни. Днес тя предлага богато разнообразие от модели с различни размери, цветове и дизайни. Те могат да задоволят вкуса и на най-претенциозните клиенти, които винаги имат избор от най-доброто на пазара.