Значението на дейността на различните маркетингови компании, които съблюдават работата на отделните компании нараства. Бизнес предприемачите много често се „изкушават“ да потърсят услугите на фирми, занимаващи се с предлагането на проучвания, базирани върху използването на т. нар. „тайни клиенти“. Тайните клиенти и тяхната дейност могат да утвърдят или подобрят знанията на служителите в съответните фирми и търговски организации.
Не трябва да се забравя, обаче, че тайните клиенти могат да изградят и преценка, която е базирана изцяло върху техните субективни възприятия, свързани с определена фирмена дейност или работата на служителите. Ето защо, пазарът наложи нови и по-прецизни маркетингови проучвания, като едно от тях заема специално място, в подобряването на бизнес климата, с който се характеризира нашата страна. Това е проектът, наречен „телефон на таен клиент“, който е всичко друго, но не и поредното добро „пожелание“, което има краткотраен положителен ефект върху икономиката на страната ни.
Всъщност, проектът Телефон на таен клиент борави с различни „инструменти“ и похвати, които са типични за други области от икономическите и бизнес проучвания. Така например, служителите на проекта изготвят специални въпросници и проекти на дейност, съобразно които се извършва анализа на конкретната фирма или търговска организация.
Въпросите, които биват задавани на служителите в съответните фирми, са достатъчно изчерпателни и детайлни, което определя и по-прецизната характеристика, която се дава на фирмата или търговското предприятие.
Проектът „телефон на таен клиент“ няма за цел да посочи наистина коректните и надеждни фирмени практики, като дискредитира останалите компании, предлагащи услугите си на пазара. Проектът е с положителна насока, като неговите резултати влияят най-вече върху потребителското търсене и избор. Но, от друга страна, проектът няма за цел и да „насочва“ клиентските търсения, а само ги улеснява, като извежда на „преден план“ достатъчно лоялни компании, които не са известни или притежават по-малък обем на своята работа.