Press "Enter" to skip to content

Разнообразието – тайната на SEO успеха през 2013

Изминалата 2012-та година беше ключова за SEO оптимизацията. В алгоритмите на Гугъл настъпиха коренни промени, свидетелство за които са десетките ъпдейти като: Панда (ако трябва да бъдетм точни – над 10 Панда ъпдейта) и Пингвин. Те набързо нокаутираха долнокачествените сайтове с втора ръка съдържание. Голям спад в позициите на търсачката получиха и сайтове, които имат много неестествени линкове – такива от блогове с друга тематика или блогове без пейдж ранк PR.

В общи линии предходната година ни научи, че Google вече не се поддава на долнопробните SEO методи (още познати като blackhat SEO). Преди време те бяха бърз и лесен начин да манипулираме търсачките и да постигнем добри позиции за определени ключови думи, но това вече няма да е така.

За съжаление не може да знаем точно какъв ще е следващия ход на Гугъл, но едно нещо е сигурно – предстоят още промени. SEO методите, които днес вършат добра работа, утре може да нямат ефект или още по-лошо – да имат отрицателен ефект. Така че в главата на всеки един SEO специалист в момента се върти само един въпрос: “Какво да направя, за да запазя позициите, които съм постигнал и през 2013-та година?”. Точно на този измъчващ главите Ви въпрос ще намерите отговор в следващите редове.

Facebook – разнообразен източник на трафик

Всъщност на много места ще намерите списъци с най-добрите или най-препоръчваните SEO метода за 2013-та година, но това може да Ви подведе много сериозно. Всъщност не е нужен цял лист от методи и стратегии, цялата SEO тактика през 2013-та година трябва да се върти около една основна идея – разнообразието. Трябва да използвате всички SEO тактики, които съществуват до момента и да не прекалявате с нито една от тях – особено с тези, които вече не са препоръчителни. Така SEO оптмизацията изглежда органична, а растежа на сайта – реален.

Както вече казахме, разнообразието е най-съществено за SEO през 2013-та. На първо място според мен е нуждата от разнообразни източници на трафик. Замислете се над това. Всички SEO специалисти разчитат толкова много на Гугъл като източник на трафик, че в повечето случаи той е и единствения. Това е напълно разбираемо. Все пак идеята на SEO оптимизацията е да манипулираме резултатите именно на тази търсачка. Какво обаче ще стане ако следващия ъпдейт на Гугъл е още по-безмилистен и загубим всичките си добри позиции само за един ден? Тогава губим целия си трафик, посетители, клиенти и в общи линии – целия си бизнес. Ако разчитате единствено на Гугъл като източник н трафик – Вие вървите по ръба.

Както най-добрите инвеститори не инвестират постоянно в едно и също нещо (не слагат всичките яйца в една кошница), така трябва да постъпят и умните SEO специалисти. Ако през 2013-та година пренасочим тактиката си към социалните мрежи, лесно може да си докараме около 30-40% от трафика само от Facebook например. Това си е изключително голям дял. Ако докараме малък трафик от Twitter, уеб директории и Blogspot вече сме подсигурили половината си посетители от други източници и не сме толкова зависими от Гугъл. Дори и да получим най-лошото наказание след следващия ъпдейт, няма опасност да бъдем разорени. Просто вече не сме толкова зависими от Гъгъл. Именно това трябва да постигнем първо през идната година. Facebook е чудесна и изпитано работеща алтернатива за трафик през 2013-та. Горещо Ви препоръчвам да развиете докрай фен страницата си във Facebook. Едва след като сте подсигурили разнообразието от източници на трафик, може да продължите напред и да експериментирате с другите методи.

На второ място поставям разнообразието от линкове. Няма линкбилдинг стратегия, която да е перфектна и да Ви гарантира успех през 2013-та. Дори и блог постинга. Да, доста прехвален метод, но ако постнете една и съща (или много подобна) статия при няколко блогъра не се учудвайте защо позициите Ви в Гугъл падат надолу. Всеки метод за добиване на линкове може да има отрицаелен ефект, ако злоуптребим и прекалим с него. Когато алгоритъма засече че го правим нарочно и искаме да го манипулираме – дори и добър метод като блог постването може да бъде сметнат за нискокачествен. Да обаче ако използваме по малко от всички методи за линкбилдинг – това е гаранция за успех. Дори и непрепоръчителните методи като събмитването в линк директории ще бъдат полезни за оптимизацията, стига да не прекаляваме с тях.

След като изяснихме за източниците на линкве, идва ред и на последната препоръка – anchor текста на линковете. Там също трябва да се стремим към… да познахте – разнообразие.

След като направим проучване на ключовите думи, често се вкопчваме в тази, която е най-важна за бизнеса ни и ще донесе най-големи печалби. Да обаче в стремежа си да постигнем добри резултати с нея я използваме прекалено често като текст на линковете. Това веднага се засича от алгоритмите на Гугъл и води до срив в постигнатите позиции. За да постигнем първа страница по определена ключова дума е нужно да използваме различни комбинации за текст на линка. Като например: “най-добрите ДУМА”, “ДУМА в София” и т.н. SEO специалистите наричат това дълга опашка. Просто залепяте различна опашка след ключовата си дума на всеки anchor текст.

Използвайте всички SEO методи по малко и не забравяйте че разнообразието е най-важно през идната година. Растежа на линковете ще изглежда (а и ще бъде органичен) и така ще се подсигурите на 100% срещу всякакви предстоящи ъпдейти. А такива със сигурност ще има.